"Antyporadnik", czyli jeśli chcesz stracić męża, żonę i inne ważne osoby, to koniecznie przeczytaj! ;)

Wczoraj przeżywaliśmy piękny dzień miłości, czyli Walentynki, a ja w związku z tym przedstawię dziś książkę o dość przewrotnym jak na ten dzień tytule: "Antyporadnik. Jak stracić męża, żonę i inne ważne osoby" autorstwa polskiej dziennikarki o pseudonimie Mika Dunin. :) W końcu z okazji tego święta nie mogłam wspomnieć o niczym innym jak o poradniku na tematy oczywiście związkowe. :)


Zaopatrzyłam się w tą książkę jakieś kilka miesięcy temu, po tym jak natknęłam się na nią podczas wizyty w Empiku. Przyznam się, że ten tytuł wtedy mnie bardzo zaintrygował, do tego przyjemna dla oczu i w dotyku okładka sprawiła, że od razu chciałam ją mieć, choć tak, wiem, nie można oceniać książki po okładce. ;) Jednak w środku, po jej przeczytaniu, również się zbytnio nie zawiodłam. :)

Autorka podzieliła ją na kilkanaście rozdziałów, w których po kolei udziela lekcji jak stracić męża, żonę, kontakt z dzieckiem, teściów, przyjaciółkę, spokój ducha, radość życia, kontakt z Bogiem itd. Ale uwaga! Książka jest dla ludzi z poczuciem humoru, lubiących sarkazm i ironię i jeśli ktoś naprawdę chcę skorzystać z tego poradnika, to musi pamiętać, by odczytywać każdą stronę i zawartą w niej poradę ODWROTNIE! Przyznaję, że pierwszy raz spotkałam się z takim stylem pisania i nie dość, że jest oryginalny, to do tego naprawdę zabawny, choć w pewnym momencie, gdy na raz czyta się dużo stron, to można o tej regule zapomnieć i nawet zakrzyknąć w głowie: "ale jak to?!", ale mnie to tylko kilka razy się zdarzyło. ;) Wskazówki w niej zawarte są krótkie, bardzo konkretne i rzeczywiście trafne, jednak przy niektórych czułam lekki niedosyt i wydawało mi się, że pewne kwestie potrzebowałyby dłuższego wyjaśnienia, ale ogólnie czyta się bardzo szybko i mile. Polecam go wszystkim którzy czują, że coś dzieje się niedobrego w ich relacjach z innymi, a także z samym sobą i chcieli by to zmienić. Myślę, że na sam początek drogi do zmian ta pozycja jest idealna. Wspomnę również o tym, że sama autorka jest dość ciekawą osobą. Pisze pod pseudonimem 2 blogi, prowadzi różne audycje w radiu, a w swojej drugiej książce pt. "Alkoholiczka" opowiada o ciężkiej walce z nałogiem, jakim jest alkoholizm, oraz bólem duszy i serca. Może kiedyś uda mi się na nią natknąć i przeczytać, choć to dość ciężki temat.

Póki co, polecanej przeze mnie dziś książce, daje 3/5, a dla osób, których zainteresowała osoba samej autorki, podlinkuję tu adresy na jej bloga oraz na profil na Facebook'u:
http://mikadunin.blogspot.com/ (tytuł: "Emocjonalna izba wytrzeźwień")
http://mika-dunin.blogspot.com/ (tytuł: "Dobrze napisane")
https://www.facebook.com/Mika-Dunin-681941065208208/

Serdecznie wszystkich pozdrawiam, no i oczywiście do następnego posta. :)
Katerina

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka