Podróż między wymiarami z książką "Tysiąc odłamków ciebie"

Gdy wśród majowych zapowiedzi w ubiegłym roku zobaczyłam opis książki Claudii Gray pt. "Tysiąc odłamków Ciebie", wiedziałam, że prędzej czy później ta książka będzie musiała trafić w moje ręce. :) Oczywiście moja miejscowa biblioteka mnie nie zawiodła i w listopadzie udało mi się ją zdobyć, a dziś przychodzę do Was z moją opinią na jej temat. :) Gorąco zapraszam do czytania! :)
Tytuł: "Tysiąc odłamków ciebie"
Autor: Claudia Gray
Cykl: Firebird (1 tom)
Wydawnictwo: Jaguar
Data wydania: 10 maja 2017 r.
Liczba stron: 366
Kategoria: fantastyka, science - fiction

Marguerite Caine to młoda dziewczyna, której rodzice są parą wybitnych fizyków. Jej dom od początku nie był zwykłym i typowym miejscem. Przy jedzeniu często rozmawiało się o zaskakujących teoriach naukowych i wszędzie chodzili różni studenci, stażyści i współpracownicy, którzy byli główną rodziną dla Marguerite i jej starszej siostry. Często nawet zamieszkiwali razem z nimi. Jednak mimo tego siostry nie narzekały, bo ich rodzinne miejsce było zawsze wypełnione radością, miłością, zrozumieniem i bezpieczeństwem. Aż któregoś dnia zostało im to odebrane...

W świecie przedstawionym panuje teoria o równoległych wymiarach, między którymi można podróżować, a każdy z nich jest wynikiem różnych opcji wyboru, które dotykają nas na każdym kroku. Mama głównej bohaterki wynajduje specjalne urządzenie, zwane Firebirdem, który pozwala przeskakiwać między tymi światami. Jednak zaraz po tym ojciec dziewczyny zostaje zamordowany w tajemniczych okolicznościach, a podejrzanym staje się bliski współpracownik jej rodziców - Paul Markov, który kradnie jednego Firebirda i ucieka przed sprawiedliwością do innego wymiaru. Dla Marguerite'y, która żywiła do niego niewyjaśnione uczucia, jak i całej rodziny, jest to cios w plecy. Wraz z drugim asystentem rodziców - przystojnym flirciarzem Theo, zabierają pozostałe urządzenia i przeskakują do innego świata w poszukiwaniu zdrajcy, by ten czyn nie uszedł mu na sucho. Jednak jak później się okaże, dokonanie tego wcale nie będzie takie proste. Po drodze spotka ich wiele trudności, co sprawi, że nie wszystko okaże się takie, jak dziewczyna sobie wyobrażała, a jej zaufanie zostanie wystawione na poważną próbę.

"Tysiąc odłamków ciebie" to książka, która jest z pogranicza science-fiction i young adult. To mnie głównie w niej zaintrygowało, bo fabuła wydała mi się bardzo interesująca i dość oryginalna. Autorka pisze językiem niewyszukanym, a przedstawione teorie naukowe nie są trudne do zrozumienia, zresztą jest ich dość niewiele w tej pozycji. Czytało mi się dość szybko i przyjemnie, choć pierwsza połowa książki nieco mi się dłużyła i nie potrafiła mnie tak wciągnąć jak druga, bo wtedy to się już naprawdę działo! Cała historia była dla mnie naprawdę intrygująca, jednak mam wrażenie, że coś w niej brakowało. Różne rozwiązania w fabule potrafiły mnie nieraz porządnie zaskoczyć, ale miałam zaraz wrażenie, że mogłam się tego spodziewać. Główna bohaterka również do oryginalnych raczej nie należy. Oczywiście jest wyjątkowa, silna i odważna. Podobało mi się, że autorka obdarzyła ją talentem malarski i zainteresowaniem sztuką. Przy tym wszystkim mogę powiedzieć, że ogólnie nie była jakąś irytującą postacią. W fabule pojawia się znów ten nieszczęsny trójkąt miłosny...na całe szczęście tego typu wątki są jeszcze w stanie mi się podobać, ale boję się, że powoli mój limit może się wyczerpać. ;) Przyznam, że z męskich bohaterów żaden nie przypadł mi do gustu i chyba żadnemu nie będę jakoś specjalnie kibicować. Jestem natomiast ciekawa, czy autorka dalej pociągnie ten wątek i w jaki sposób to zrobi w następnych częściach. 

Podsumowując, "Tysiąc odłamków ciebie" nie należy do jakichś wybitnych lektur i coś mi w niej brakuje, jednak mimo to potrafiła mnie zainteresować. Akcja momentami trzyma w napięciu, a zwroty nieraz mnie zaskoczyły. Kwestie naukowe również mnie zaciekawiły, bo jak się dowiedziałam, teoria wieloświatów istnieje naprawdę, także fajnie było się o tym dowiedzieć. Książka myślę, że zainteresuje głównie młodych czytelników i fanów young adult. Do następnej części jednak jakoś mi nie spieszno, choć czeka już u mnie na półce. Ale myślę, że wkrótce przyjdzie na nią odpowiedni czas. :)

Moja ocena: 3,5/5

A Wy już po lekturze tej książki? Jak Wam się spodobała? Serdecznie zachęcam do komentowania! :) Pozdrawiam i do następnego razu! :)

24 komentarze :

  1. Czytałam już o tej książce. Wydaje się wpisywać w mój gust.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to się cieszę. :) Ciekawa jestem, czy by Ci się spodobała. ;) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  2. Nie cierpię sci-fi, więc z miejsca odpadam :/
    Słyszałam dość sporo dobrych opinii na temat tej książki, ale mimo to jakoś mnie do niej nie ciągnie :)
    Pozdrawiam ciepło :)
    Kasia z niekulturalnie.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie przepadam za s-f, ale czasem wyjątek od reguły można zrobić. ;) Zresztą w tej książce to s-f jest w baaaaardzo łagodnej wersji, totalnie do przełknięcia. ;) Odpozdrawiam i zapraszam ponownie! :)

      Usuń
  3. Mam pierwsze dwa tomy na czytniku i jakoś nie mogę się za nie zabrać chociaż fabularnie jestem jak najbardziej na TAK. W sumie dobrze, że mi przypomniałaś o tej serii, może uda mi się ją zacząć jeszcze w lutym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy takiej ilości super książek jaka teraz wychodzi, to ciężko w ogóle się za jakąś zabrać, ale mimo wszystko polecam. :) Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie! :)

      Usuń
  4. nie czytałam jeszcze, jednak wpisuję na listę do przeczytania, lubię fantastykę :)

    dodaję do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szalenie się cieszę i dziękuję!!! :D Ja też uwielbiam fantastykę i mam nadzieję, że książka się spodoba. ;) Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie. :)

      Usuń
  5. Jestem zainteresowana tą książką. :)
    Pozdrawiam serdecznie ♥♥
    Nie oceniam po okładkach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo. :) Pozdrawiam również i zapraszam ponownie na mojego bloga. :)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że przypadnie do gustu. :) Dziękuję za odwiedziny i oczywiście zapraszam ponownie! :)

      Usuń
  7. książki nie znam, ale dobrze się zapowiada :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmm...nie wiem czy to do końca moje klimaty ale nie mówię nie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może akurat warto spróbować i dać jej szansę. :) Pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie! :)

      Usuń
  9. Hi! Nice post, I like your blog.
    Following you ♥ Follow back?

    http://colourfulmadness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie słyszałam wcześniej o tej książce i raczej nie bardzo trafia w mój gust, ale nie skreślam ;)
    Może wspólna obserwacja?
    Jeśli tak, daj znać u mnie. Pozdrawiam ;)
    My blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, ale gdy najdzie ochota na tego typu książki, to myślę, że będzie warto po nie sięgnąć. :) Z miłą chęcią będę zaglądać na Twojego bloga. :)
      Pozdrawiam i zapraszam ponownie! :)

      Usuń
  11. Mam tę książkę, ale niestety wciąż nie znalazłam dla niej czasu (nieustannie są ważniejsze). W końcu musze ją jednak przeczytać by przekonać się o co tyle zamieszania :)

    Pozdrawiam!
    Ewa
    www.mybooksandpoetry.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No zdecydowanie, będę bardzo ciekawa Twojego zdania o niej. :) Również pozdrawiam! :)

      Usuń
  12. Słyszałam już o tej książce bardzo wiele dobrego. Po Twojej recenzji jeszcze bardziej jestem zaciekawiona fabułą. Raczej zdecyduję się na przeczytanie.

    Zapraszam do siebie: http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/02/dachoazy-kathriene-rundell.html

    Dodaję bloga do obserwowanych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szalenie się cieszę! :D Ja też na pewno do Ciebie nie raz zaglądnę. :) I cieszę się bardzo, że zachęciłam do przeczytania, mam nadzieję, że się spodoba. :) Pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie! :)

      Usuń
  13. Muszę przeczytać koniecznie .
    https://zaczytanaodrana.blogspot.com/
    zapraszam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! :) Z pewnością będę zaglądać na Twojego bloga. :) Pozdrawiam i zapraszam ponownie! :)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka